Nemléčné kašičky

Nemléčné kašičky představují v rámci smíšené stravy vašeho kojence jedno z hlavních jídel. Vhodné jsou také pro děti se zvýšeným rizikem vzniku alergie na bílkovinu kravského mléka.

Výhodou je také to, že je lze připravovat z jakéhokoliv druhu mléka. Ať už z mateřského, hypoalergenního, či kojeneckého. Použít můžete i kojeneckou vodu.

Produkty z řady Nemléčné kašičky

Sunárek Nemléčné kašičky nabízejí vyvážené složení a pečlivě vybrané obiloviny, díky nimž jsou lehce stravitelné. Obsahují minerální látky, vápník a vitamin D, který je potřebný pro normální růst a vývin kostí u dětí.

od uk.
4. měsíce
První kašička rýžová nemléčná

První kašička rýžová nemléčná

Více o produktu Koupit na Feedo.cz
od uk.
6. měsíce
Medová kašička nemléčná multicereální

Medová kašička nemléčná multicereální

Více o produktu Koupit na Feedo.cz
od uk.
6. měsíce
Ovocná kašička nemléčná multicereální

Ovocná kašička nemléčná multicereální

Více o produktu Koupit na Feedo.cz

Návod k přípravě kašičky

Slovník složení

Bílkoviny

Základní materiál sloužící k výstavbě tkání a buněk našeho těla a k jejich obnově. Důležitou roli hrají rovněž při imunitních reakcích (působí jako protilátky). Dále působí jako enzymy, hormony a další látky důležité pro správné fungování těla. Bílkoviny jsou potřebné pro růst, zachování a regeneraci buněk a tkání v organismu. Zvlášť důležitá je kvalita a množství bílkovin ve stravě.

Zdroje: mléko, mléčné bílkoviny, luštěniny, maso, vejce a ryby.

Sacharidy

Rychlý a snadno dostupný zdroj energie pro organismus. Na příjmu energie ze sacharidů je plně závislá funkce mozku. Hlavním sacharidem mateřského mléka a stejně tak mléčné kojenecké výživy je laktóza. Ta je také, kromě probiotické vlákniny (oligosacharidů), obsažena v počáteční mléčné výživě jako jediný sacharid (cukr). Sacharidy jsou také hlavním zdrojem energie v pokračovací a batolecí mléčné výživě.

Tuky

Nejbohatší zdroj energie a nezastupitelná složka buněčných membrán. Tuky jsou zdrojem esenciálních mastných kyselin a jsou důležité pro vstřebávání vitaminů rozpustných v tucích A, D, E, K. Slouží jako izolační vrstva organismu proti tepelným ztrátám. Dodávají stravě plnost a chuť. Z výživového a zdravotního hlediska by měly ve stravě tvořit 25 až 35 % s převahou rostlinných tuků nad živočišnými. Živočišné tuky obsahují většinou vyšší podíl nasycených mastných kyselin a mívají tuhou konzistenci. Rostlinné tuky mají vyšší podíl mono- a polynenasycených mastných kyselin. Označují se jako oleje a jsou tekuté.

Vláknina

Vláknina jsou složky stravy, které nejsou rozkládány v trávicím systému. Dělí se na vlákninu rozpustnou a nerozpustnou. Vláknina je obsažena v ovoci a zelenině, obilovinách, zejména celozrnných výrobcích, a luštěninách. Hlavní úlohou vlákniny v organismu je její pozitivní vliv na trávení. Přispívá ke zvýšení objemu stolice, k lepšímu pohybu střev a průchodu potravy zažívacím traktem. Přirozeně ji obsahuje ovoce, zelenina, obiloviny, luštěniny.