Vitaminy pro těhotné a kojící matky

Základem jídelníčku těhotné ženy by měly být čerstvé a dobře stravitelné potraviny a čistá voda. Jak ale miminko v bříšku roste, potřebuje ke správnému vývinu i některé důležité stopové prvky, které si bere od vás. Jaké jsou nejvhodnější vitaminy pro těhotné?

Vitaminy pro těhotné a kojící matky

Strava je základ
Těhotná žena by měla dodržovat zásady dobré životosprávy a zvýšenou pozornost věnovat potravinám, které mohou být v těhotenství nebezpečné. Protože ale ani zdravým jídlem nejsme schopny do těla vždy dostat potřebné množství některých vitamínů nezbytných pro vývoj miminka, je možné užívat je jako doplněk stravy.

Vitaminy v těhotenství

Kyselina listová (vitamin B9)

Doporučuje se začít s užíváním už v období plánování těhotenství, a to i po několik měsíců. Kyselina listová v prvním trimestru snižuje riziko vývojových vad plodu a pomáhá předcházet rozštěpu páteře.

Hořčík Magnesium

Jak poznáte, že vašemu tělu chybí hořčík? Začnou vás trápit křeče. Při prvních příznacích proto užívejte magnesium, nejčastěji dostupné ve formě tablet. Miminko potřebuje k vývoji svalů, nervů a kostí hořčíku skutečně hodně, proto jej můžete užívat i jako prevenci, abyste se nepříjemným nočním křečím v lýtkách vyhnula.

Omega-3 mastné kyseliny

Bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které pomáhají ke správnému vývoji mozku a nervové soustavy miminka, jsou ryby, proto se doporučuje zařazovat do jídelníčku až dvě porce týdně. Ale dejte si pozor, ryba nesmí být syrová. O tom, které ryby jsou ideální, píšeme v článku Co nejíst v těhotenství aneb nevhodné potraviny.

Železo

Krevní testy ve třetím trimestru mohou odhalit nedostatek železa. Není se čeho děsit. V tomto období je mírná forma anemie naprosto normální a zvýšený příjem železa pro vás bude i dobrou přípravou na porod. Lékař vám železo předepíše, ale můžete do svého jídelníčku zařadit i potraviny na železo bohaté. Je to zejména červené maso, ořechy a luštěniny.

Obdobím těhotenství ale poptávka vašeho těla po vitaminech nekončí, proto byste měla zvýšit příjem vitamínů i ve fázi kojení.

Vitaminy pro kojící ženy
Komplikované porody s vyšší krevní ztrátou vyžadují pokračovat v užívání železa. Pokud vám nevyhovují tobolky, vyzkoušejte jej ve formě sirupu. V lékárnách pak můžete narazit na komplexní doplňky stravy přesně namixované tak, aby doplnily vitaminy do těla kojící ženy.

V případě, že máte potravinové alergie, celiakii, trpíte onemocněním štítné žlázy nebo jste vegetariánka, vždy konzultujte užívání vitaminových doplňků se svým lékařem.

Průvodce kojením

Získejte praktického průvodce jednoho z nejdůležitějších období každé maminky.

Gratulujeme!

Brzy už se o kojení a jednom z vůbec nejdůležitějších období každé ženy dozvíte vše podstatné.

Chyba

Formulář se z nějakého důvodu nepodařilo zpracovat.

Zeptejte se nás

Neváhejte se našich specialistů zeptat na cokoliv z oblasti výživy a stravování. Rádi vám odpovíme co nejdříve to bude možné. Vzorky našich výrobků nezasíláme. Děkujeme.

Chráněno službou reCAPTCHA | Ochrana soukromí | Smluvní podmínky